Săptămâna europeană a întreprinderilor familiale-2021

Săptămâna europeană a întreprinderilor familiale-2021

 Intitulată „European Family Business Week“, Summit – ul a avut loc între 25  si-28  mai 2021.

In fiecare zi, EFB (European Family Business) a găzduit o discuție, explorarea o zonă subiect diferit cu factorii de decizie politică de nivel superior, proprietarii de afaceri de familie și cadre universitare pentru a partaja lor expertiză cu proprietari de top ai afacerilor familiale din întreaga Europă.

 

 

 

 

 

 

 

ZIUA 1
În discursul său de deschidere, președintele EFB, dl Udo J. Vetter, a arătat că întreprinderile familiale din întreaga Europă au arătat că au rezistența și responsabilitatea de a face față pandemiei din întreaga Europă, iar activitățile lor filantropice au fost puse în centrul atenției. Chiar și în aceste perioade vulnerabile, rețeaua întreprinderilor familiale și mijlocii s-a dovedit a fi unul dintre cei mai robusti piloni care susțin economia europeană.

Unul dintre punctele culminante ale Summit-ului din 2021 a fost interviul cu vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis. În ceea ce privește strategia Comisiei de a sprijini companiile prin fonduri de recuperare ale UE în timpul pandemiei Covid-19, VP Dombrovskis a subliniat că toate măsurile viitoare ale Comisiei Europene vor viza sprijinul pentru întreprinderile familiale, IMM-urile și antreprenorii.

 

În ceea ce privește transferurile de afaceri, vicepreședintele Dombrovskis a împărtășit publicului un mesaj clar, „ Comisia Europeană a realizat importanța reducerii posibilelor bariere în calea transferurilor de afaceri de succes pentru întreprinderile familiale”.

 

 

 

 

Găsiți comunicatul de presă al EFB privind intervenția vicepreședintelui Valdis Dombrovskis – „Agenda comercială a UE poate ajuta companiile europene să-și accelereze recuperarea de la Covid-19“:
https://www.europeanfamilybusinesses.eu/mediaroom/187/33/EFB-Press- lansează-VP-Dombrovskis-la-EFB-Summit-2021

Domnul Andrew Keyt, profesor clinic în afaceri familiale, președinte al Keyt Consulting, a susținut cuvântarea sa despre „Moștenirile care durează: susținerea valorilor în generația următoare”. Dl Keyt a oferit o perspectivă profundă asupra impactului ascuns al întreprinderilor de familie dincolo de cifre și financiare. El a subliniat contribuțiile uriașe aduse de întreprinderile de familie și a arătat câteva exemple clare și fapte având în vedere importanța lor. Apoi, dl Keyt a oferit câteva idei stimulative asupra valorilor ca bază și unul dintre pilonii principali ai fiecărei afaceri de familie. Mai mult, el a reflectat asupra unora dintre cele mai presante provocări pentru afacerile de familie din epoca modernă.

Ziua 2
A doua zi a fost lansată de Tom McGinness, lider global în afaceri familiale pentru KPMG Private Enterprise. Tom a prezentat rezultatele raportului STEP / KPMG European Family Business Report: ediția Covid-19.

Tom a subliniat faptul că întreprinderile familiale aduc o contribuție vitală la reluarea motorului economic în Europa. În plus, rezultatele sondajului au risipit unele dintre miturile care înconjoară afacerile familiale, în special incapacitatea lor de a fi agilă și natura lor prea precaută. Tom și-a încheiat intervenția îndemnând companiile familiale să utilizeze acest moment, post-pandemic, pentru a reflecta asupra rolului și contribuției lor la societate. În cele din urmă, întreprinderile familiale trebuie să fie mai vocale cu privire la ceea ce fac și să comunice mai bine în viitor.

Puteți obține raportul complet aici: https://home.kpmg/xx/en/home/insights/2021/05/taking-the-long-view.html

A doua sesiune a zilei a văzut un grup de experți la nivel înalt de afaceri de familie pe tema „Succesiunea regenerativă pentru recuperare și creștere” . În primul rând moderatorul sesiunii, dl Panikkos Poutziouris, a prezentat SPRING proiectului, Salvatore Tomaselli urmat explicând că această afacere aproape fiecare familie sa confruntat cu dificultăți administrative și sociale în timpul pandemiei. Dna Rania Labaki a subliniat că una dintre caracteristicile principale ale afacerilor de familie este luarea deciziilor și gândirea pe termen lung în generații. Prin urmare, ar fi și mai important ca întreprinderile familiale să definească în mod clar pentru propria lor bunăstare, ce fel de probleme au fost produse de Pandemie și care dintre acestea erau deja în vigoare.  Peter Jenner a subliniat că afacerile de familie sunt cruciale pentru recuperarea după Covid. El a încheiat menționând că comisia europeană trebuie să se concentreze pe o procedură simplificată și mai orientată spre „transferul afacerilor” pentru a menține afacerea de familie drept coloana vertebrală a economiei UE.

Ziua 3

În prima sesiune a celei de-a treia zile, Heinrich Lichtenstein a prezentat cele mai recente dovezi științifice și cercetări legate de problema actuală a afacerilor de familie a „valorilor și scopului”. John Learmonth a urmat prin împărtășirea celor mai recente date de cercetare cu privire la „primele zece valori și scopuri comunicate de cele mai„ deschise ”companii de investiții ale familiei europene.” Cuvântul a fost acordat lui Franz Haniel, care a oferit o perspectivă extraordinară din experiența sa ca membru actual al consiliului și acționar de familie de mai mulți ani. El a oferit informații fascinante despre cum să vă asigurați că valorile și scopurile create de mai mulți ani rămân în continuare într-o afacere de familie cu toți angajații și acționarii.

În cea de-a doua sesiune a zilei, publicul a avut posibilitatea de a se alătura unui panel de nivel înalt pe două dintre cele mai presante subiecte pentru Europa. În ceea ce privește posibilitățile și riscurile „Green Deal” și „Noua strategie industrială”. Dl Lamberts, europarlamentar a menționat că el consideră că Acordul european european va fi singura cale pentru economia europeană de a-și menține importanța în viitor. Competitivitatea costurilor ar trebui înlocuită de competitivitatea valorică. Dna Jorna a recunoscut că efortul de decarbonizare nu poate fi făcut de la un birou din Bruxelles. Întreprinderile de familie și companiile sunt actorii cheie în atingerea obiectivelor ambițioase ale Acordului verde. Comisia Europeană ar putea, prin finanțare, legislație și optimizarea lanțurilor de aprovizionare și a concurenței, să sprijine o transformare rezonabilă și durabilă a economiei europene în toate sectoarele. În urma acestor declarații, domnul Vetter a subliniat că obiectivele stabilite de Comisie ar trebui să rămână neschimbate pentru a oferi întreprinderilor o cale clară și un punct fix de urmat.

Ziua 4

În ultima zi a „Săptămânii europene a afacerilor de familie”, dl Paul Scheffer, profesor de studii europene, Universitatea din Tilburg a dat câteva gânduri foarte interesante despre „Vitalitatea ascunsă a Europei”. Intervenția lui Paul Scheffer s-a axat în primul rând pe narațiunea negativă predominantă care înconjoară Europa și viitorul acesteia. De exemplu, integrarea europeană este adesea discutată în contextul declinului. Facând referire la lucrarea EFB din 2019 despre viitorul Europei, Paul a explicat că, dacă Europa vrea să înceapă să abordeze unele dintre provocările sale cheie, ar trebui să înceapă să adopte o perspectivă generațională, așa cum fac întreprinderile familiale. Paul a sugerat că există o tendință tot mai mare în Europa spre protecționism și gândire insulară. Ca atare, este de o importanță vitală pentru Europa să găsească contracararea acestor sentimente.

Summitul EFB din 2022 va avea loc la Berlin, în parteneriat cu capitolul nostru german Die Familienunternehmer și așteptăm cu nerăbdare să ne întâlnim din nou cu membrii și cu proprietarii de afaceri din toată Europa, sperăm personal. https://summit-efb.eu/

 

 Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles.
 

Asociația Family Business Network România reunește un număr de 27 de membri, număr ce este în creștere. Acești membri sunt lideri de piață în mai multe ramuri ale economiei naționale, cu o cifră de afaceri de circa 3 miliarde de Euro pe an și circa 18.000 de angajați. Președintele Family Business Network România este domnul Florin Madar, proprietar și CEO al afacerii de familie  TEMAD și, alături de doamna Anca Vlad (Fildas/Catena), Adrian Mihai (FAN Courier) și Dan Ștefan (Autonom), Gabriel Marin (Omnilogic) și  Mihaela Hărșan (Secretar General) formează Consiliul Director Family Business Network România.

Sigla Family Business Network România

La acest moment, din Family Business Network România fac parte 27 de companii: ADREM INVEST, AGRICIN, ALL ELECTRICS 95, AMSET, ARENA CITY CENTER, AUTONOM, BOG’ART, CRIS-TIM, DINAMIC 92, DMF POLIPLAST, ELECTRA, EXIMTUR, FAN COURIER, FILDAS-TRADING, GLOBAL VISION, IVATHERM, MB TELECOM, M&M PRODUCT, NOVAINTERMED, OMNILOGIC, PIAȚA DE GROS, SECPRAL PRO INSTALAŢII, TECNOSTAR CONSULTING, TE-ROX PROD, TEMAD CO, TESTER GRUP, TRANSAVIA.

Comments are closed