Preşedintele Family Business Network România, Florin Madar, care deţine compania de distribuţie de accesorii pentru domeniul construcţiilor Temad din Braşov, se gândeşte la optimizarea reţelei de depozite pe care o are pe piaţa locală, astfel încât, cu o infrastructură mai bună, să poată acoperi în continuare cererea la nivel naţional.
Temad şi-a început activitatea în 1994, cu un singur depozit, la Braşov, iar pe măsură ce afacerea s-a dezvoltat, şi nevoile de spaţiu au crescut. În prezent, compania, care distribuie accesorii în principal pentru industria construcţiilor, dar nu numai, are 13 filiale în România şi 250 de angajaţi. Temad dispune şi de o flotă de 160 de vehicule, număr care include şi maşinile agenţilor de vânzări, dar şi maşinile folosite pentru transportul mărfii.
„Avem 13 filiale în ţară, cu care acoperim destul de bine piaţa. Spaţiile de depozitare sunt foarte importante pentru noi. Avem şi depozite proprii, şi depozite închiriate. Unde au fost oportunităţi, am preferat să construim noi. Vrem însă să ne optimizăm reţeaua de depozite, ne gândim mai mult la concentrarea lor decât la extinderea reţelei. Vrem să reducem numărul acestor depozite sau poate chiar să rămânem cu unul singur, cel de la Braşov. Suntem norocoşi să ne aflăm în centrul ţării, astfel că distribuţia se face uşor de aici şi mizăm şi pe dezvoltarea infrastructurii“, a spus Florin Madar în emisiunea online ZF Logistica businessului.
Temad şi-a început activitatea în 1994, cu un singur depozit, la Braşov, iar pe măsură ce afacerea s-a dezvoltat, şi nevoile de spaţiu au crescut. În prezent, compania, care distribuie accesorii în principal pentru industria construcţiilor, dar nu numai, are 13 filiale în România şi 250 de angajaţi.
Centrele de distribuţie se găsesc în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova, Oradea, Baia Mare, Sibiu, Deva, Constanţa, Buzău, Piteşti şi Piatra-Neamţ.
„În momentul de faţă, avem în jur de 110.000 de metri pătraţi în toate filialele, cu cea mai mare suprafaţă la sediul din Braşov. Avem, de asemenea, o filială destul de mică şi în Republica Moldova. Ne-am gândit şi la alte ţări în care să ne extindem, fără ca asta să fie totuşi o prioritate în strategia noastră. Orice oportunitate care s-ar putea ivi, o vom folosi.“
Florin Madar spune că, de-a lungul anilor, a investit milioane de euro în dezvoltarea reţelei de depozite. Temad dispune şi de o flotă de 160 de vehicule, număr care include şi maşinile agenţilor de vânzări, dar şi maşinile folosite pentru transportul mărfii. Din depozitul central, marfa este transportată către centrele regionale cu camioane mari, iar la clienţii finali ajunge cu ajutorul unor minivanuri.
„Avem printre clienţi, pe lângă persoanele fizice, şi diferite şantiere, în principal din zona Braşovului şi din vestul ţării, mai puţin în zona Bucureşti-Ilfov. Livrăm cel mai mult în jurul Braşovului, dar şi în zona Clujului şi a Timişoarei.“
Furnizorii Temad sunt, în proporţie de 80%, din vestul Europei, astfel că războiul care se desfăşoară acum în Ucraina nu are un impact direct asupra companiei, care nu are nici furnizori, nici clienţi din Ucraina sau din Rusia. Indirect însă, antreprenorul Florin Madar spune că a resimţit efectele conflictului, după ce, în martie, cererea de materiale de construcţii a frânat considerabil.
„Totuşi, cred că în 2022 piaţa construcţiilor va merge înainte, deoarece proiectele începute trebuie să continue. Noi ne-am planificat o creştere cu 10% comparativ cu anul anterior“, a mai spus Florin Madar.
Compania rămâne specializată în distribuţie, deşi în trecut a activat şi în sectorul producţiei, cu o fabrică de plasă din sârmă. Acel business nu a funcţionat conform aşteptărilor însă, astfel că a fost închis.
În 2021, Temad a ajuns la afaceri de 44,8 milioane de euro, după o creştere de 8% faţă de anul precedent, în vreme ce numărul mediu de angajaţi a rămas stabil la 250, iar profitul a crescut uşor.
Temad distribuie materiale pentru hidroizolaţii, zugrăvit, amenajări interioare, finisaje, instalaţii, scule electrice, vopsele, lacuri, grunduri. Compania din Braşov importă materiale de construcţii şi le revinde către companii, retaileri specializaţi, dar şi lanţuri care vând materiale de construcţii ca o componentă secundară. Astfel, clienţii Temad sunt în principal companii, magazine de materiale de construcţii precum Hornbach şi Dedeman şi retaileri care comercializează astfel de produse, Carrefour şi Auchan. În total, produsele Temad, sub şapte mărci proprii, se găsesc în peste 5.000 de magazine.
Sursa foto şi text: www.zf.ro
Membrii Family Business Network Romania: Adrem Invest, Agricin, Amset Prodexim, Arena City Center, Autonom, Bog’art, Cristim, Dinamic 92 Distribution, DMF Poliplast, Electra, Eximtur, FAN Curier, Fildas Trading, Flame Data Technologies, Global Vision, Imob, Integrata Pascani, Ivatherm, M&M Product, Novaintermed, Piata de Gros Abundia, Sandra Trading, Secom Healthcare, Secpral Pro Instalatii, Skela Industries, Tecnostar Consulting, Temad Co, Tester Grup, Transavia.