România se descurcă foarte bine să creeze strategii de digitalizare extrem de ambiţioase, dar are o problemă în a se concentra să le şi pună în practică, eforturile de implementare pierzându-şi treptat din energie până la îngheţarea de facto a proiectelor, situaţie care va duce la rămânerea în urmă a economiei dacă nimic nu se va schimba nici în perioada următoare, au declarat reprezentanţii operatorilor de telecom în prima zi a conferinţei ZF Digital ’19
„Avem nevoie de viteză pentru a putea începe transformarea digitală. Este important pentru noi să ştim pe ce ne bazăm pe următorii 15 ani cu licenţele 5G. Ca industrie avem nevoie de claritate şi predictibilitate despre cum vom folosi 5G şi care vor fi obligaţiile noastre. Oricare va fi guvernul, va trebui să fie un parteneriat pentru îmbunătăţirea României prin transformare digitală“, a declarat Murielle Lorillouxm, CEO al Vodafone / UPC România.
„România are un momentum foarte bun, există tot mai multe startup-uri şi investiţii în startup-uri. 9 din 10 companii din România îşi doresc sau au deja un plan de digitalizare. Companiile mai mici sunt mai predispuse să pornească proiecte de digitalizare. Vedem un grad mai mare de digitalizare în companiile foarte mari, dar şi un timp de implementare şi o adopţie mai lentă”, a declarat Violeta Luca, general manager, Microsoft România
Sursa: Conferinţa ZF Digital ’19