Vedem riscuri de întârzieri ale lucrărilor inclusiv în infrastructură. Constructorii de acolo trec prin aceeași provocare ca și noi, dezvoltatorii de proiecte private: termene devansate, costuri împovărătoare pentru materia primă. Mai mult, devenim competitori în cursa (i-aș putea spune) pentru aprovizionarea cu materiale. Vedem deja că Ungaria încearcă să controleze, începând din toamnă exporturile de materiale de construcții pentru a-și proteja proiectele interne.
Tot îngrijorătoare mi se pare migrația forței de muncă, odată cu deschiderea frontierelor, cât și creșterea inflației și a costului de finanțare. Finalul verii ar putea aduce și noi restricții odată cu un noul val de îmbolnăviri.
Un obiectiv strategic al Global Vision este să adăugăm conectivitate sporită proiectelor noastre. Tocmai de aceea, pe parcursul acestui an demarăm autorizarea și construirea racordului de cale ferată în Constanța Business Park și previzionăm ca anul viitor, proiectul dezvoltat în parteneriat cu Globalworth să opereze și ca un nod intermodal. Considerăm ca va fi cel mai performant din România, având în vedere conectivitatea sporită: autostradă, calea ferată, transportul maritim și fluvial.
Pentru 2021, așa cum am mai spus, obiectivul este livrarea a 110.000 mp de spații industriale, logistice și retail. În acest moment, avem în dezvoltare următoarele:
– cele două faze de proiect în cadrul Chitila Logistics Hub, în suprafață de 58.000 mp, unde vom acomoda și HAVI Logistics
– a doua unitate de depozitare din cadrul proiectului amplu Constanța Business Park – 19.000 mp
– o nouă unitate logistică de 19.500 mp în cadrul Timișoara Industrial Park, pentru partenerul nostru Globalworth
– o unitate de depozitare temperatură controlată de 6700 mp în Pitești
Spune pt Forbes domnul Sorin Preda, fondator și CEO Global Vision, afacere de familie membrâ FBN România