Catena, Fragedo (Transavia), Cris-Tim, FAN Courier, sunt patru dintre afacerile de familie membre a FBN România prezente in top 50 de branduri Românesti.
Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc în 2017, și de altfel singurul care depășește un miliard de euro. Cu o creștere a vânzărilor internaționale prin rețeaua Renault (peste 90% din producția locală este exportată). Valorând 1.234 milioane euro, ușor în creștere față de anul trecut, Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale — fiind clasată pe locul 60 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2018.
O evoluție notabilă este creșterea valorii întregului clasament: astfel, valoarea cumulată a celor 50 de branduri a crescut cu 14% fațâ de clasamentul de anul trecut, până la 4,3 miliarde euro. Sporul este de două ori mai mare decât creșterea record de 7% a economiei românești în ansamblu — încă o dovadă că brandurile puternice depășesc în performanță restul economiei.
Brandurile noi, create de antreprenori privați în ultimii 28 de ani, ocupă mai mult de jumătate din locurile
acestui clasament, generând o valoare de brand de aproape 2 miliarde euro.
„Relația dintre branduri și consumatori a devenit mai intensă în ultimul an, când societatea civilă din România a creat așteptări ca brandurile să ia atitudine și să se retragă din canalele media care se angajează în ‘fake news’ și prejudiciază progresul social. Aceasta este o probă și o reamintire a faptului că valoarea unui brand nu rămâne depozitată într-un seif, ci se creează și se dezvoltă în mintea și inima oamenilor.” Mihai Bogdan – Managing Director, Brand Finance Romania
Sursa: Brand Finance este cea mai mare firmă independentă globală în consultanța de evaluare și strategie de brand. Brand Finance a fost fondată în 1996, cu scopul de “a construi o punte între marketing și finanțe”.
În fiecare an, Brand Finance analizează mii de branduri în toată lumea, evaluând care sunt cele mai valoroase și
cele mai puternice
Descarca raportul anual privind cele mai valoroase branduri românești – iulie 2018
Asociatia Family Business Network România (FBN România) a fost înfiinţată în anul 2012 și urmărește să popularizeze în România conceptul „afacere de familie” și potențialul afacerilor de familie pentru dezvoltarea economică și socială a României.
Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles. Pentru detalii vizitati www.europeanfamilybusinesses.eu Asociația