„Moştenitorii afacerilor de familie sunt nativi digitali şi consideră că tehnologia digitală este crucială pentru succesul companiilor lor. Din acest motiv, doresc să îşi folosească cunoştinţele în domeniul tehnologiei pentru a-şi ajuta companiile să se adapteze în era digitală şi să obţină performanţă. De exemplu, 30% dintre respondenţi, în principal provenind din sectorul producţiei industriale, sunt preocupaţi de faptul că afacerea de familie a rămas în urma competitorilor”, spune Ionuţ Sas, PwC România.
Generaţia următoare a proprietarilor de companii antreprenoriale din Europa Centrală şi de Est (ECE) consideră că adoptarea unor strategii de digitalizare vor aduce valoare afacerilor pe care le vor conduce, potrivit sondajului PwC NextGen Survey 2019 realizat în România, Rusia, Polonia, Bulgaria şi Albania.
Astfel, aproape 90% dintre participanţii la studiu vor să îşi valorifice cunoştinţele digitale şi să dezvolte o strategie de digitalizare potrivită, iar cele mai relevante tehnologii emergente pentru viitorul companiilor sunt, în opinia lor, Internet of Things (82%), roboţii (57%) şi inteligenţa artificială (54%).
Următoarea generaţie de antreprenori care moştenesc afaceri de familie este preocupată de nevoile în continuă schimbare ale clienţilor (26%), impactul noilor tehnologii (22%) şi concurenţa de pe piaţă (19%). Principalele priorităţi sunt profesionalizarea şi modernizarea practicilor de management (97%), soluţii pentru atragerea şi reţinerea talentelor (90%) şi îmbunătăţirea competenţelor angajaţilor – upskilling (86%).
Sursa PwC România , ZF