Domnul Mariano Puig membru a celei de-a doua generații a familiei Puig și fost președinte al afacerii de familie Puig, a decedat la vârsta de 93 de ani.
Domnul Puig a fost un antreprenor călăuzit de valorile afacerii de familie si un sprijin puternic al EFB, chiar de la înființarea acestei federații în 1997, câștigând respectul și recunoașterea întregii comunități europene de proprietari de afaceri.
”Cei care l-au cunoscut își vor aminti întotdeauna de el ca un om mare, un lider, un prieten și un adevărat vizionar, care a tratat întotdeauna pe toată lumea cu mare afecțiune. Pasiunea sa va continua să ne inspire pe noi, familiile noastre, afacerile noastre și comunitatea noastră pentru multe generații viitoare. Manierele sale elegante, gustul pentru detalii și diplomația, au stabilit cu siguranță baza a ceea ce este EFB acum.” – Echipa EFB
În momentul în care domnul Puig a renunțat la funcția de director executiv în 1998, Puig a fost una dintre puținele întreprinderi de familie care au rămas în industria bunurilor de lux, dominată de conglomerate corporative.
”Puig creează mărci unice și extrem de dezirabile de frumusețe și modă, care îi împuternicesc pe oameni să își consolideze stima de sine și să își găsească propria expresie, o companie de familie care își propune să lase o lume mai bună pentru generația următoare.”
Acum, compania este condusă de Marc, fiul domnului Puig, și a ajuns să includă mărci precum Isdin, Charlotte Tilbury, Jean Paul Gaultier, Penhaligon’s, Dries Van Noten, Uriage, Apivita, L’Artisan Parfumeur și – printr-un acord de licențiere – Christian Louboutin. În 2019, compania a raportat vânzări de 2 miliarde de euro, adică aproximativ 2,4 miliarde de dolari.
O parte din povestea colorată a familiei a fost relatată în cartea, „Puig 100 de ani de afaceri de familie”, care a fost lansată pentru centenarul grupului în 2014 și descrie istoria a trei generații de membri ai familiei Puig.
În 1922, Puig a creat primul său produs, Milady, primul ruj fabricat în Spania. Agua Lavanda, lansată în 1940, a devenit unul dintre cele mai emblematice produse ale companiei, toate ingredientele sale provenind din Spania, iar succesul său a dus la construirea de către companie a fabricii și a sediului central.
În anii 1960, afacerea a evoluat într-o corporație globală, modernă, semnând cu designerului inovator Paco Rabanne, a înființat propriile laboratoare de cercetare și dezvoltare, utilizând talente de ultimă oră în domeniul publicității și marketingului. Mărcile aflate astăzi sub umbrela Puig includ:
Surse:
Mariano Puig, former president of fashion and beauty group, dies at 93
https://www.businessoffashion.com/news/luxury/puig-family-member-mariano-puig-planas-dies-at-94
https://www.iese.edu/stories/mariano-puig-passes-away/
https://www.ft.com/content/428442a6-e102-11e3-b59f-00144feabdc0
https://cronicaglobal.elespanol.com/business/mariano-puig-muere_469624_102.html