Ivatherm – Ambiţii de extindere. Tot ce are Europa mai bun

„Îmi place să spun că Ivatherm cоmbină tot ce are Europa mai bun. Formularea şi producţia cosmeticelor le facem оn Franţa, agenţia de design cu care lucrăm este la Londra, borcanele vin din Italia, dar Ivatherm este un brand romвnesc“, spune  doamna Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea Ivatherm – afacere de familie membra a FBN Romania

Rucsandra Hurezeanu, de profesie medic, este fondatoarea producătorului de dermatocosmetice Ivatherm, o companie ce a ajuns la afaceri de peste 20 de milioane de lei anul trecut, plus 20%. Iar la business, exporturile deja contribuie cu mai bine de o treime.

„Ivatherm este primul brand românesc de dermocosmetice cu apă termală Herculane, fiind lansat acum 16 ani. În România, activăm pe o piaţă a produselor cosmetice de farmacie de circa
30 de milioane de euro. După primii ani, am reuşit să câştigăm o cotă de piaţă de 10% şi să fim între primii patru jucători, deşi suntem în competiţie cu marile branduri internaţionale, globale.

În urmă cu 5-6 ani, am simţit nevoia de a creşte businessul prin vânzarea pe alte pieţe. Am apelat la consultanţi străini pentru expansiune, am participat la târguri internaţionale în Orientul Mijlociu şi Asia, la conferinţe şi congrese ale industriei noastre. Primele ţări în care am intrat au fost cele din Orientul Mijlociu – Egipt, Iordania, Arabia Saudită, Qatar, Kuweit şi Bahrein. În Asia, vindem de câţiva ani în China, ţara cu cel mai mare potenţial de creştere pentru noi, dar şi în Sri Lanka, Filipine şi Vietnam de câteva luni. La sfârşitul acestui an livrăm prima comandă în India, unde am semnat un contract cu Viatris – cea mai mare companie farmaceutică globală astăzi, după fuziunea cu Pfizer. În Republica Moldova şi Ucraina sunt foarte bine primite produsele şi pregătim prima comandă pentru un partener din Rusia.

În acest moment, vindem în jur de 40% la export în 18 ţări, unele dintre ele cu potenţial mare de creştere. În ultimii ani nu am mai căutat activ alte pieţe pentru extindere, suntem însă abordaţi tot mai mult de distribuitori din alte ţări. Ne alegem cu grijă partenerii, nu vindem oricui, la orice preţ. Implementăm în fiecare ţară strategia care ne-a adus rezultate aici şi deţinem un control cât mai bun al materialelor de marketing şi al conţinutului vizual pentru a avea o imagine unitară a brandului.

Vreau să cred că am construit o companie cu produse competitive pe o piaţă globală, nu locală, cu produse eficiente care dau rezultate când vorbim de acnee, rozacee, dermatită atopică sau alte patologii, indiferent de graniţe. Am fost încă de la început foarte atentă la estetica brandului, care vorbeşte despre valorile noastre: ştiinţă, inovaţie, modernitate, natură, natural prin apa termală Herculane, indiferent de graniţe.

Am creat la Ivatherm o cultură organizaţională modernă, dinamică, cu oameni tineri care călătoresc cu plăcere în toate colţurile lumii. Am oferit tuturor cursuri de pregătire, cosmetologie sau reglementare de afaceri la Bruxelles sau Paris. Am apelat des la specialişti în comerţ international din Franţa şi am avut mereu angajaţi străini cu experienţă în industrie, inclusiv în China, unde piaţa e particulară. Am făcut de-a lungul anilor workshopuri de marketing cu consultanţi din Paris şi Londra, participăm la marile conferinţe din industrie în Europa şi oriunde în lume. Industria românească de dermocosmetice este încă mică şi firavă, dacă o comparăm cu cele 700 de branduri noi lansate în Franţa doar anul trecut.

Am analizat mereu competiţia mare, la nivel global, am urmărit tendinţele pe pieţele care ne interesează. Acum, de exemplu, marile teme şi mişcări chiar, mai mult decât tendinţe, sunt sustenabilitatea, diminuarea amprentei de carbon, ambalajele reciclabile, plasticul reciclat, trasabilitatea ingredientelor şi transparenţa asupra ingredientelor. E vorba de clean beauty, astfel că se caută produse fară ingrediente toxice, fară parabeni şi sulfaţi, cât mai naturale, în acelaşi timp eficiente şi sigure. «Better for me, beter for we» este sloganul la modă acum.

Modelele de business pe care le-am adoptat pentru intrarea pe alte pieţe au fost, de obicei, distribuţia exclusivă sau angajarea unei echipe locale de vânzări şi marketing, împreună cu un contract logistic de distribuţie.

Pentru toate brandurile româneşti aflate la început de drum, cred că este important să crească întâi pe piaţa locală. Asta le aduce pe de o parte experienţă şi expertiză, iar pe de altă parte resursele financiare necesare pătrunderii pe alte pieţe. Având o reţetă de succes pe piaţă locală, e mai uşor să exporţi modelul şi să replici în alte ţări”, spune  doamna Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea Ivatherm – afacere de familie membra a FBN Romania

Asociația Family Business Network România reunește un număr de 27 de membri, număr ce este în creștere. Acești membri sunt lideri de piață în mai multe ramuri ale economiei naționale, cu o cifră de afaceri de circa 3 miliarde de Euro pe an și circa 18.000 de angajați. Președintele Family Business Network România este domnul Florin Madar, proprietar și CEO al afacerii de familie  TEMAD și, alături de doamna Anca Vlad (Fildas/Catena), Adrian Mihai (FAN Courier) și Dan Ștefan (Autonom), Gabriel Marin (Omnilogic) și  Mihaela Hărșan (Secretar General) formează Consiliul Director Family Business Network România.

Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles.

Sigla Family Business Network România

La acest moment, din Family Business Network România fac parte 27 de companii: ADREM INVEST, AGRICIN, ALL ELECTRICS 95, AMSET, ARENA CITY CENTER, AUTONOM, BOG’ART, CRIS-TIM, DINAMIC 92, DMF POLIPLAST, ELECTRA, EXIMTUR, FAN COURIER, FILDAS-TRADING, GLOBAL VISION, IVATHERM, MB TELECOM, M&M PRODUCT, NOVAINTERMED, OMNILOGIC, PIAȚA DE GROS, SECPRAL PRO INSTALAŢII, TECNOSTAR CONSULTING, TE-ROX PROD, TEMAD CO, TESTER GRUP,

Surse: Ivatherm ,ZF

Comments are closed