„Putem spune că pandemia a influenţat pozitiv piaţa de curierat pentru că a generat nu doar creşterea vânzărilor, ci şi schimbarea comportamentului multor consumatori. Mulţi clienţi au decis să facă trecerea la achiziţii online. Procentual, perioada restricţiilor a generat o creştere a volumelor în medie cu 20%, dar am avut şi luni în care cererea a fost mai mare“, a spus recent într-o conferinţă de presă Adrian Mihai, cofondator al Fan Courier, cea mai mare companie de curierat din România.
Industria de curierat a cunoscut în perioada 2008-2019 o creştere considerabilă, astfel că în anul 2008 piaţa de curierat avea afaceri cumulate de 875 milioane lei, conform datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Zece ani mai târziu, industria de curierat avea o valoare de peste 4 miliarde lei, adică de aproape cinci ori mai mare. Pentru 2020, piaţa locală de curierat se apropie de o valoare de circa 5 mld. lei, mai exact 4,85 mld. lei (1 mld. euro), conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.