Cu o cifra de afaceri de 1,8 trilioane de euro în 2011, Family Business Network Internațional, structura care cuprinde cele mai mari familiii dețînătoare de afaceri din lume, și-a anunțat intrarea pe piață din România.
„Business-ul de familie este o afacere în care deciziile sunt luate de mai mulți membri ai familiei și este greșit asociată cu IMM. Nu înseamnă nepotism, iar succesiunea decizională impune și un nivel de competență care să permită derularea afacerii respective”, spune Gabriel Marin, unul dintre fondatorii Asociației Family Business Network în România.
Principalele avantaje pe care rețeaua le aduce mediului de afaceri din România sunt: susținerea înființării și dezvoltării afacerilor de familie, consilierea familiilor implicate în afacere, intermedierea contactului cu specialiștii și consultanții, susținerea afacerilor de familie în față autorităților și promovarea României și a companiilor românești în cadrul relațiilor cu organizații similare naționale și internaționale.
Businessul de familie este diferit de IMM–uri, continuă acesta, precizând că marele avantaj al acestui tip de afacere este dat de „taxele de moștenire„. Practic, cadrul legal – în special moștenirile și impozitarea libertăților – pare a fi favorabil afacerilor de familie, spun oficialii. Aceștia recunosc, însă că în alte state, cum ar fi Finlanda, afacerile de familie sunt complet prohibitive, în condtiile în care taxele de moștenire ajung la 90%.
În România, peste 65% dintre afaceri sunt de tip familial, conform unor statistici neoficiale, amintite de Marin.
Pe plan mondial, cele mai mari business-uri sunt de familie. Branduri celebre, din toate industriile de activitate, sunt administrate de mai mulți membri ai familiei. Din domeniul auto, cum ar fi Ford, Tată, Hyundai Volkswagen sau Porshe, până la sectorul cosmetic, L’Oreal sau retail, precum Carrefour, Ikea sau Walmart.
Sursa text și imagine: www.business24.ro