In 12 octombrie 218, European Family Businesses a lansat cea de-a șaptea ediție a Barometrului european pentru afaceri de familie, în parteneriat cu KPMG Enterprise. Studiul, care a primit mai mult de 1500 de contribuții din partea companiilor de familie de pe întreg continentul, subliniază modul în care întreprinderile familiale continuă să crească.
Principalele puncte cheie:
- 73% dintre respondenți sunt încrezători în viitorul companiei, în timp ce 19,5% sunt neutri și doar 6,04% se definesc ca fiind negativi.
- În timp ce încrederea globală a crescut în Europa, Marea Britanie a fost o excepție, cu o scădere evidentă a încrederii (de la 83% în 2017 la 68% în acest an) din cauza negocierilor în curs de desfășurare a grupului Brexit.
- 64% dintre respondenți au indicat o cifră de afaceri crescută în ultimele 12 luni, în timp ce doar 11% au raportat o cifră negativă.
- Principalele priorități pentru următoarea perioadă de doi ani sunt creșterea rentabilității (49%), creșterea cifrei de afaceri (38%) și atragerea de noi talente (27%).
- 53% dintre respondenți au raportat că războiul pentru talente este una dintre cele mai mari preocupări, în timp ce în anul 2017 a fost de 43% și de 37% în 2016. Celelalte provocări principale sunt incertitudinea politică (36%) și creșterea costului forței de muncă (36%).
- Extinderea internațională pare a fi amânată: doar 36% dintre respondenți și-au sporit activitățile în ultimul an, în timp ce în 2017 au fost 44%, iar în 2016 – 65%
Sursa: European Family Businesses