Anul 2021 anunță noi oportunități pentru piața de ambalaje sustenabile

Anul 2021 anunță noi oportunități pentru piața de ambalaje sustenabile. Producătorii încep să înțeleagă că folosirea materialelor și utilajelor performante aduc, pe termen mediu și lung, economii la nivel de business și contribuie la o atitudine responsabilă față de mediu.

Melinda Mureșan, general manager M&M Product

„O tendință pentru 2021 este folosirea materialor cu grosimi mai mici, soluții care economisesc material plastic, mai tehnice. De aici și promovarea soluțiilor de ambalare „smart “, care încorporează tehnologii superioare, având grosimi mai mici, dar caracteristici tehnice superioare”, a declarat, pentru wall-street.ro, Melinda Mureșan, general manager M&M Product

Deși anul 2020 a fost unul al schimbării pentru piața de ambalaje eco, în comparație cu alte țări europene care s-au aliniat deja targeturilor de reciclare impuse de UE, piața de ambalaje sustenabile din România este la început. Suntem încă abia în faza de educare a pieței, de promovare și inovare a produselor noi ecosustenabile.

„Cu excepția pungilor de plastic din supermarketuri, care sunt impuse legal, piața de ambalaje depinde de responsabilitatea companiilor care o formează. Sunt deja multe companii multinaționale, cu unități în România, care, pentru că au sediul în Europa occidentală, sunt mult mai implicate în prezervarea mediului și au strategii în acest sens”, precizează Melinda Mureșan, general manager M&M Product.

Tot pe baza unor directive europene de reducere a consumului de plastic de unică folosință, producătorii din industrie se așteaptă la o creșterea a comenzilor în materie de tacâmuri din lemn, caserole din trestie de zahăr, pahare din carton fără laminare sau paie din hârtie.

De asemenea, va exista și un interes crescut anul acesta pentru mănușile biodegradabile și compostabile, precum și pentru pungile de curierat bio-based, adică pungi produse din componente derivate integral sau parțial de plante sau materiale regenerabile marine, agricole sau forestiere.

”Cred că situația climatică în care ne aflăm astăzi ne obligă să trecem din planul ideilor în cel a faptelor imediate. Nevoia de schimbare, de a face ceva concret și cu impact pozitiv rapid asupra mediului a depășit limita urgenței. Producția tot mai mare de mase plastice provenite din petrol are un impact negativ major asupra planetei, care este mediul nostru de viață, dar și moștenirea generațiilor viitoare”, spune doamna Melinda Mureșan, directorul general M&M Product.

Compania M&M Product, o afacere se familie membra FBN Romania, este de peste 25 de ani distribuitor și producător de ambalaje flexibile de înaltă performanță. A fost fondată în anul 1994, iar principala activitate a fost importul de folii pentru ambalări industriale. Primii 3 ani de activitate a însemnat dezvoltarea pieței și a bazei de clienți, iar până în 2009 – construirea parteneriatelor strategice cu furnizori puternici din regiune și din lume. „Ulterior, am investit în propria platformă de producție și am reușit să deschidem, gradual, 6 puncte de lucru și să construim depozitul central de la Râșnov. Între 2010 și 2012, am făcut investiții noi în echipamente de producție performante. În 2013, am implementat sistemele ERP și BI/Certificare ISO”, spune doamna Mureșan

”Noile tipuri de ambalaje The SmartGreen pe care le-am lansat recent sunt răspunsul nostru la nevoia acută de ocrotire a mediului înconjurător, sunt soluția care contribuie la diminuarea gazelor cu efect de seră, rezultate din producția de mase plastice provenite din petrol. Folia termo ecosustenabilă The SmartGreen este din polietilena I’m green™, având ca resursă etanolul obținut din trestia-de-zahăr, o sursă biologică, regenerabilă care, prin însăși cultivarea ei, produce oxigen și reduce CO2 din atmosferă,”  spune doamna Mureșan

 

Surse: 

Comments are closed