Noul chief executive officer al companiei FAN Courier, cofondatorul Adrian Mihai (50 de ani), așteaptă în acest an o creștere a veniturilor de până la 15%. În 2020, cel mai mare jucător privat din piața locală de curierat a depășit în premieră un miliard de lei.
După un 2020 cu totul excepțional, FAN Courier a început 2021 cu o schimbare la vârf. Postul de chief executive officer (CEO), liber de patru ani, a fost preluat de unul dintre cei trei cofondatori, Adrian Mihai (50 de ani). Ceilalți doi proprietari ai companiei de curierat sunt Felix Pătrășcanu (54 de ani) și fratele mai mare al noului CEO, Neculai Mihai (58 de ani).
„Într-un fel sau altul, noi trei, ca asociați, suplineam funcția, având împărțite atribuțiile între noi. Acum, pentru rapiditatea luării deciziilor, am stabilit să avem un singur CEO și a fost o decizie destul de simplă“, spune Adrian Mihai.
„Noi, curierii, întâmpinăm situații în care nu-l găsim acasă pe client. În pandemie, clientul a fost obligat prin lege să fie acasă. Sau întâmpinăm situații de trafic aglomerat. În pandemie nu a fost trafic. Magazinele fiind închise în perioada de lockdown, orice îți doreai, în afară de produsele esențiale, nu mai era disponibil. Toți factorii ăștia au dus la o explozie a businessului. Ne-a crescut productivitatea doar din traficul aproape de zero pe șosele, într-un context cu volum mare de expediție, adică situația ideală pentru curieri“, explică Adrian Mihai.
„Ne-am trezit cu marfa asta multă peste noi, a trebuit să ne adaptăm din mers ca să putem face față. Am întârziat la unii clienți, i-am supărat pe alții… Noi nu am fost pregătiți pentru volumul respectiv, pe termen scurt a fost un boom extraordinar.“
Adrian Mihai, cel mai tânăr dintre partenerii care au pus bazele businessului FAN Courier, consideră că situația de anul trecut e „o întâmplare, cum nu cred că poți avea de mai multe ori în viață“. Și pe care nici nu și-ar mai dori-o, în ciuda creșterii masive. „Pe termen lung, se distruge economia și tot ce părea factor pozitiv nu face decât să creeze probleme mai târziu.“
- EDUCAȚIE. A absolvit Academia Națională de Educație Fizică și Sport în 2000, dar nu a predat niciodată, pentru că demarase o afacere încă din timpul studenției.
- DOUĂ DECENII. E unul dintre cei trei fondatori ai companiei FAN Courier, din 1998. Prenumele său, Adrian, dă a doua inițială din numele firmei.
- COMPANIA. FAN Courier e din 2006 cel mai mare jucător privat din piața locală de curierat. Echipa FAN Courier numără în prezent peste 7.500 de angajați. Cifra de afaceri a companiei s-a dublat în decursul a numai patru ani: 2017-2020. Anul trecut, a depășit pragul de un miliard de lei.
Sursa:
- FAN Courier
- Newmoney