Adrian Mihai, noul CEO al FAN Courier

Noul chief executive officer al companiei FAN Courier, cofondatorul Adrian Mihai (50 de ani), așteaptă în acest an o creștere a veniturilor de până la 15%. În 2020, cel mai mare jucător privat din piața locală de curierat a depășit în premieră un miliard de lei.

După un 2020 cu totul excepțional, FAN Courier a început 2021 cu o schimbare la vârf. Postul de chief exe­cutive officer (CEO), liber de patru ani, a fost preluat de unul dintre cei trei cofondatori, Adrian Mihai (50 de ani). Ceilalți doi proprie­tari ai companiei de curierat sunt Felix Pătrășcanu (54 de ani) și fratele mai mare al noului CEO, Neculai Mihai (58 de ani).

„Într-un fel sau altul, noi trei, ca asociați, suplineam funcția, având împărțite atribu­țiile între noi. Acum, pentru rapiditatea luării deciziilor, am sta­bilit să avem un singur CEO și a fost o de­cizie destul de sim­plă“, spune Adrian Mihai.

„Noi, curierii, în­tâmpinăm situații în care nu-l găsim acasă pe client. În pandemie, clientul a fost obligat prin lege să fie acasă. Sau întâmpinăm situații de trafic aglo­merat. În pan­demie nu a fost trafic. Magazinele fiind închise în perioada de lockdown, orice îți doreai, în afară de pro­dusele esențiale, nu mai era disponibil. Toți factorii ăștia au dus la o explozie a businessului. Ne-a crescut productivitatea doar din traficul aproape de zero pe șosele, într-un context cu volum mare de expediție, adică situația ideală pentru curieri“, explică Adrian Mihai.

„Ne-am trezit cu marfa asta multă peste noi, a trebuit să ne adaptăm din mers ca să putem face față. Am întârziat la unii clienți, i-am supărat pe alții… Noi nu am fost pregătiți pentru volumul respectiv, pe termen scurt a fost un boom ex­traordinar.“

Adrian Mihai, cel mai tânăr dintre par­te­nerii care au pus bazele businessului FAN Courier, consideră că situația de anul trecut e „o întâmplare, cum nu cred că poți avea de mai multe ori în viață“. Și pe care nici nu și-ar mai dori-o, în ciuda creșterii masive. „Pe termen lung, se distruge economia și tot ce părea factor pozitiv nu face decât să creeze probleme mai târziu.“

  • EDUCAȚIE. A absolvit Acade­mia Națională de Educație Fizică și Sport în 2000, dar nu a predat nicio­dată, pentru că demarase o afacere încă din timpul studenției.
  • DOUĂ DECENII. E unul dintre cei trei fondatori ai companiei FAN Courier, din 1998. Prenumele său, Adrian, dă a doua inițială din numele firmei.
  • COMPANIA. FAN Courier e din 2006 cel mai mare jucător privat din piața locală de curierat. Echipa FAN Courier numără în prezent peste 7.500 de angajați. Cifra de afaceri a companiei s-a dublat în decursul a numai patru ani: 2017-2020. Anul trecut, a depășit pragul de un miliard de lei.

Sursa:

  • FAN Courier
  • Newmoney

Comments are closed