Adrian Mihai (FAN Courier): În 2-3 ani sperăm să fim lideri de piață în Republica Moldova

Logo Fan CourierFAN Courier țintește poziția de lider în Republica Moldova, iar acest lucru ar urma să se întâmple în următorii 2-3 ani, potrivit estimărilor companiei. Extinderea în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internațională a FAN Courier, bugetul de investiții pentru dezvoltarea rețelei dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.

FAN Courier țintește poziția de lider și pe piața din țara vecină în cel mai scurt timp. „Sperăm ca în doi, trei ani să fim lideri de piață în Moldova, ne dorim să ajutăm business-urile locale să se extindă și să se dezvolte în Romania și în UE și să ajutăm la creșterea comerțului online la nivelul celui din România. Continuăm să ne uităm la cross border e-commerce, vrem să fim mai prezenți în regiune și căutăm cele mai bune soluții pentru eficientizarea proceselor operaționale, astfel încât să generam un raport calitate/preț extraordinar”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, în cadrul conferinței de presă referitoare la bilanțul pe anul 2021.

Nicușor Dan cheamă toți bucureștenii din Republica Moldova mâine la vot:  Șansa de a face un pas important spre Europa • Știri București

Despre această investiție, domnul Adrian Mihai a mai spus că se dorește a fi puntea de legătură dintre cele două piețe, una de 20 de milioane și cealaltă de două milioane, momentan singura problemă fiind legată de durata de tranzit a coletelor, respectiv durata procesului de vămuire, care poate dura de la câteva ore la câteva zile. „Dorim să oferim un timp de livrare de 24 de ore de oriunde din România în Republica Moldova. Vom atinge acest target dacă și autoritățile vamale vor fi lângă noi și ne vor asigura rapiditate în vămuirea coletelor“, a explicat Adrian Mihai. Acesta a fost completat de Felix Pătrășcanu, co-fondator al companiei, care a precizat că „este foarte important că există o deschiderea foarte mare a autorităților de acolo către noi, către investițiile străine. În legătură cu vama, chiar ei ne-au spus că doresc să găsim soluțiile necesare. Moldova urmează să semneze niște condiții de pre-aderare și vom vedea cum vor decurge aceste lucruri“. Astfel, în viitorul apropiat, camioanele cu colete ar urma să intre pe culoarele verzi și să fie vămuite în 30 de minute.

Salarii ca în România

Referitor la forța de muncă din piața vecină, CEO-ul FAN Courier spune că nivelul de salarizare nu este cu mult diferit față de România, deoarece și Republica Moldova are probleme cu forța de muncă. „Potrivit statisticilor au rămas în țară puțin peste 2 milioane de moldoveni. Circa 1 milion sunt plecați la muncă în Europa și vreo 500.000 în Rusia. Deci situația nu e foarte diferită față de România, nu găsești foarte ușor oameni, motiv pentru care salariile nu sunt nici ele cu mult diferite. Dar am găsit oameni de foarte bună calitate, foarte bine pregătiți și firme foarte doritoare de a folosi servicii de curierat“, a mai spus Adrian Mihai.

La nivel de grup, FAN Courier a continuat să facă angajări și în 2021, pentru a susține ritmul alert al activității, numărul salariaților crescând astfel cu 8% față de anul anterior, depășind 7.500 de angajați la nivel național. Compania și-a continuat eforturile de a-și proteja angajații pe fondul pandemiei, iar digitalizarea și automatizarea proceselor sunt parte din acest proces. Pentru 2022, fondatorii FAN se așteaptă la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. „Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”, a mai subliniat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

FAN Courier este o afacere de familie si membru al asociației Family Business Network (FBN) România.

Asociația Family Business Network România reunește un număr de 27 de membri, număr ce este în creștere. Acești membri sunt lideri de piață în mai multe ramuri ale economiei naționale, cu o cifră de afaceri de circa 3 miliarde de Euro pe an și circa 18.000 de angajați. Președintele Family Business Network România este domnul Florin Madar, proprietar și CEO al afacerii de familie  TEMAD și, alături de doamna Anca Vlad (Fildas/Catena), Adrian Mihai (FAN Courier) și Dan Ștefan (Autonom), Gabriel Marin (Omnilogic) și  Mihaela Hărșan (Secretar General) formează Consiliul Director Family Business Network România.

Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles.

Sigla Family Business Network România

La acest moment, din Family Business Network România fac parte 29 de companii:  Adrem,  Agricin, Amset, Arena City Mall, Autonom, Bog’art, Cristim, Dinamic 92, DMF Poliplast,  Electra, Eximtur, FAN Courier, Fildas/Catena, Flame Data Technologies, Global Vision, Imob Piatra Neamt, Integrata Pascani, Ivatherm, M&M Product, Novaintermed, Piata de Gros, Sandra Trading, Secom, Secpral Pro, Skela, Tecnostar,  Temad, Tester, Transavia

Surse: FAN Courier, Trafic Media

Comments are closed