Potrivit studiului EY „Barometrul afacerilor de familie din România”, ediţia 2017, antreprenorii români ar pune afacerea pe primul plan, în defavoarea familiei, în cazul în care banii nu le-ar ajunge şi ar exista un conflict între nevoile familiei şi cele de business.
Întrebaţi ce ar face în situaţia în care resursele financiare nu ar fi suficiente pentru a acoperi în totalitate nevoile familiei şi ale afacerii, 42% din antreprenori afirmă că ar pune afacerea pe primul plan. Cei mai mulţi dintre antreprenorii români care conduc afaceri de familie (57%) ar ajusta atât nevoile familiei, cât şi pe cele ale afacerii, în aşa fel încât ambele să aibă parte de resurse pentru susţinere şi creştere.
Afacerile de familie de succes răspund acestei provocări prin crearea unor structuri de guvernanţă care stabilesc ce măsuri să fie luate în momentul în care apar neînţelegeri sau conflicte între familie şi business; e important ca aceste structuri să existe înainte ca situaţiile de mai sus să aibă loc. Cu toate acestea, 73% dintre afacerile de familie cu peste un milion de euro cifră de afaceri nu au încă implementate structuri de guvernanţă familială şi nici nu au în plan crearea unei astfel de structuri, arată studiu.
Surse: Adevarul