100 de mesaje din business la 100 de ani de România

100 de mesaje din business la 100 de ani de România (II)

  • Tratament egal pentru antreprenori şi investitorii străini

„În loc să vedem un program bine articulat made in Romania, vedem cum ţara s-a transformat într-un câmp de bă­taie pentru marile companii interna­ţionale când de fapt orice stat trebuie să îşi promoveze propriile valori printr-un tratament echitabil. Există o inechitate uriaşă.“ Adrian Bodea, proprietar al grupului de firme ABBC (fost Adrem) – afacere de familie membra a Asociatiei Family Business Network România 

  • Internshipul plătit la nivel naţional, prima şcoală de business adevărată

„Trebuie să facem toţi din companii programe de internship plătite pentru ca tinerii să vadă ce înseamnă trecerea de la mediul universitar la lucruri con­cre­te.“ Doina Cepalis, proprietara grupului de firme Te-Rox – afacere de familie membra a Asociatiei Family Business Network România 

  • Oamenii puternici să se unească şi să găsească soluţii pentru dezvoltare

Îi doresc României ca oamenii puternici să se unească şi să găsească soluţii pentru dezvoltare, ca românii plecaţi la muncă în străinătate să se întoarcă. Îmi doresc să avem o ţară unită, cu un viitor în faţă. – Adrian Mihai, acţionar FAN Courier – afacere de familie membra a Asociatiei Family Business Network România 

  • Doresc clasei politice să înţeleagă valoarea celor ale căror destine le conduc

Îi doresc ţării mele să depăşească toate barierele care stau în calea afirmării sale ca naţiune europeană de clasă, cu cultura sa şi oamenii săi valoroşi în toate domeniile. România are ca ambasadori milioanele de români care muncesc cu sârg în toată lumea. Doresc poporului nostru să-şi strângă rândurile şi să-şi afirme forţa şi inteligenţa şi în lume şi aici, în ţară. Doresc clasei politice să înţeleagă valoarea celor ale căror destine le conduc, să-i respecte aşa cum merită şi să facă efortul de a depăşi barierele de comunicare din interior pentru a se concentra pe găsirea soluţiilor şi comunicarea spre exterior. La mulţi ani România, preţios nestemat al Europei! – Anca Vlad, preşedinta grupului Catena – Fildas – afacere de familie membra a Asociatiei Family Business Network România 

  • Românii să aibă mai multă încredere în România şi să crească natalitatea

Îmi doresc ca peste 100 de ani să fim un stat unitar, antreprenoriatul român să fie mai puternic, românii să se întoarcă în număr cât mai mare în ţară. De asemenea, îmi doresc să fim percepuţi ca o naţiune europeană şi să ni se recunoască acele calităţi de oameni creativi pe care le avem. Şi românii să aibă mai multă încredere în România şi să crească natalitatea. Să avem iar familii cu 2-3 copii şi să susţinem viitorul României. Şi nu în ultimul rând, o clasă politică vizionară, care să-şi înţeleagă rolul. – Radu Timiş, preşedinte Cris-Tim – afacere de familie membra a Asociatiei Family Business Network România 

  • Oamenii de afaceri, profesori în şcoli

„Consultanţii, bancherii, medicii, toţi trebuie să interacţioneze cu mediul universitar, să finanţeze proiecte, astfel încât tinerii să înţeleagă ce se întâmplă în lumea reală.“ Bogdan Ion, country managing partner la EY România.

  • Companiile, stimulate fiscal pentru a intra în şcoli

„Mediul privat trebuie încurajat să intre în sistemul de învăţământ şi prin politici de stimulare, pentru că tu pregăteşti oameni, dar nu ai certitudinea că vin la tine.“ Ramona Jurubiţă, country managing partner al KPMG în România.

  • Adoptaţi şcoli şi asiguraţi-vă că media creşte de la an la an

„Adoptă o şcoală, acesta poate fi un proiect naţional. Întrebarea pe care fiecare lider din mediul de business ar trebui să şi-o pună este: cum fac ca la şcoala mea media să crească de la 6,20 la 9?“, Florin TalpeŞ, fondator şi CEO al furnizorului de soluţii de securitate IT Bitdefender.

  • Prosperitate prin inovaţie şi antreprenoriat

KPMG doreşte pentru România prosperitate prin inovaţie şi antreprenoriat, încurajarea accesului la educaţie ca element strategic pentru viitor, stabilitate pentru stimularea investiţiilor şi bunăstarea fiecăruia dintre noi în ţara pe care o iubim. Urăm României ca în următorii ani să vedem investiţii în oameni şi în mediul care ne înconjoară, astfel încât să lăsăm o moştenire cu care să se mândrească generaţiile viitoare. – Ramona Jurubiţă, country managing partner KPMG

Sursa: ZF

Asociatia Family Business Network România (FBN România) a fost înfiinţată în anul 2012 și urmărește să popularizeze în România conceptul „afacere de familie” și potențialul afacerilor de familie pentru dezvoltarea economică și socială a României.
 
Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles. Pentru detalii vizitati www.europeanfamilybusinesses.eu Asociația

Comments are closed